Innan du glömmer mig

Jag kan spendera timmar på att titta in i dina mörkgrå ögon.
Jag kan ägna dagar åt att spela upp allt du sagt i mitt huvud.
Jag kan ligga i en evighet och fundera på vad du tänker på, just nu. 


Jag vet vilken din favorit låt är.
Jag vet vilken film som får dig att gråta.
Jag vet vad som gör dig glad.

Men jag vet inte hur du ler.
Jag vet inte hur dina drömmar ser ut.
Jag vet inte hur din ångest smakar.
Och jag vet inte vad du tänker på, just nu.


Jag känner inte dig.
Inte så som jag vill.
Inte på riktigt.


Och ibland, ibland så glömmer jag av dig.
Men innan du glömmer mig, så kan vi väl ta en promenad.
Innan du ger dig av, så ska jag försöka ta mig mod och lära känna dig.
På riktigt.

Och när vi går där på höstkvällen, så ska jag fråga dig vad du tänker på, just nu.


J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0