Flickan som kallades fet

Han försökte vara rolig.  
Han skojade och skrattade.

Han sa det inte rakt ut till en början.  

Men genom att läsa mellan raderna förstod jag vad han menade.

Men han var inte säker på att jag förstod, så för säkerhets skull sa han det en gång till.

Att jag var tjock.


Här kommer man och gynnar honom och hans godisbutik.

Och så är det tacken man får.

Som om jag skulle tycka det var roligt. Knappast.

Det blir liksom bara så komiskt när en allmänt wierd thailändare, med ful dialekt och konstig humor står och flinar mig rätt upp i ansiktet, och kallar mig tjock.

Jag visste faktiskt inte om jag skulle skratta eller gråta.

Handsvett hade han dessutom.


Trots detta tog jag troget min påse, betalade och gick.

Hur pinsamt är inte det.


S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0