År 2009

So here we are.
2009 ligger uppdukad framför oss likt en All you can eat-buffé. Frågan är om jag är hungrig. Ni har inga rester kvar från gårdagen? Inte? Nähe, men skit i det då.




Blondinbella skall vara med i Let's Dance.

Kudos till henne. Men jag trodde att Let's Dance var mer som en hjälporganisation för avdankade tv-kändisar och liknande. Och come on blonda Bella, du är ju up-and-coming. Du har själv sagt att 2009 skall bli ditt år, så går du och gör så här.
 
Nu får du faktiskt skylla dig själv om det kommer en vinflaska flygandes nästa gång du visar dig ute med pöbeln (läs; delen av det svenska folket som inte har Löwengrip-blod pulserande i ådrorna).




London

Jag och S far till London.
Förhoppningsvis.
Kanske blir det The trip of Our lifetime. Förhoppningsvis.






Studenten

2009. Året jag tar studenten och förväntas börja ta ansvar. Kort sagt, det första året i mitt vuxna liv.

Min förväntan kan endast beskrivas med ett ord, och ett ord endast; Fan.




Men sen då?
När jag väl har tagit studenten, när sommarlovet är slut och det är tid för mig att testa mina egna vingar. Vad händer då?
Kommer jag våga flyga till kallare breddgrader, eller kommer jag falla platt och tvingas dra mig till reträtt i Konsums charkuteri?

Only time can tell.





2009. Året då det skall visas var skåpet skall stå. Och jag som har beslutsångest.



J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0