Pannkaksfrukost

Skapa något av ingenting var det någon som sa.
Hur ?
Det finns ingenting att utgå ifrån, ingenting att bygga vidare på och därmed ingenting att komma fram till. Då är det svårt.

Det blev pannkakor till frukost idag. Att få vakna utvilad av att lukten av mammas pannkakor tränger sig in genom dörrspringan var underbart. Det kan man kalla en bra start på dagen.
Den där starten  får mig att se postivt på allt som ska ske. Dock blir det sällan som man tänkt sig. Men det blev det idag. 

Dagen har varit bra. Visst, jag är både urblåst och trött i både kropp och knopp, efter en heldag ute tillsammans med en massa barn. Men jag klagar inte, tvärtom. Jag hade en toppendag. Kanske var det pannkakornas förtjänst.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0