Skolfoto-tider, a minature disaster

- Det är skolfoto på fredag.

Varje gång som de fem orden når mina öron slår det mig, vad ska jag ha på mig? Min garderob gapar av tomhet & inspirationen är svag. Och håret, hur blir det med det? Ska jag ha raklugg, mittenbena eller en casual snelugg. Ska jag tona det innan, eller är det bra som det är? Hinner jag boka tid hos frisören och fixa till det ordentligt innan? Kanske ska jag skita i det, eller ska jag..


Mitt i mina funderingar känner jag hur den länge väntade förkylningen bryter ut, och inte är det en vanlig sådan. Nej, en dunderförkylning. En som sitter i en evighet & får mig själv att se ut som sju svåra år. En som inte bara påverkar snorproduktionen i min fräkniga näsa, utan även gör så att huvudet plötsligt är tungt som en medicinboll och halsen känns som ett rivjärn. Men hörseln är den samma, förutom att den har samma kapacitet som om jag hade tryckt in två maxi-tamponger i vadera öra. Som topping på detta berg av förödelse (läs förkylning) så låter jag som Pekka Heino med en ny-piercad tunga när jag pratar.



Härliga tider, härliga tider.



J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0