Slutet gott, allting gott?

Avsked är något som är väldigt jobbigt.
Även om jag vet att inget varar för evigt, så gör det alltid lika ont.
Det finns verkligen inget som varar för evigt har jag kommit fram till.
Allt måste ha ett slut, oavsett om man vill det eller inte.
Och alltid tar det slut när det är som roligast.

Ibland känns det jobbigt att man inte kan göra någonting åt tidens framfart.
Att man inte kan bromsa den. Bara lite.

Ibland känns det jobbigt att man tänker som man gör.
Varför grubbla och älta det som redan hänt? Det är ju ändå inget man kan göra något åt.
Varför oroa sig för det som komma skall? Mycket av det man oroar sig för kommer ändå aldrig att inträffa.
Där tror jag att jag kan lära mig en del av J, även om det är lite väl mycket med en klackspark ibland. 

Men du,
lev i nuet och ta vara på varje ögonblick, för du vet inte om det kommer igen.


S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0