Som dag & natt

Skillnaden mellan mig och S är stor. Enormous faktiskt.

S är en städad person som inte lämnar något till slumpen, som en hemmafru från femtiotalet. Vilket kommer avspegla sig i hennes framtid. I mina tankar bor S i ett hus där väggarna går i pastell. Där hänger det tavlor på kattungar på varje vägg. Allt har sin egna plats i det huset. Allt ifrån grytlappar till alla de teckningar grannbarnen har gett henne. På det runda köksbordet finns det alltid ett fat med nybakade kanelbullar och en stor kanna med hemmagjord jordgubbssaft. Där bor S. I ett hus där alla känner sig välkomna.


Själv är jag den senila gubben i huset bredvid som lever på nougatpinnar, för hemhjälpen har slutat komma.



När man tittar på S, så vet man redan nu hur allt kommer lösa sig för henne. Det kommer inte dyka upp några större hinder på vägen för S inte. I så fall så hoppar hon över dem. Själv vet jag att jag inte kommer möta en lika fint sandad väg. Min kommer vara asfalterad, kall och grå. Men det passar nog mina skor bättre.


J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0