En helg i storstan

Spenderade helgen i huvudstaden. Under endast en dag i city hann jag se elva kändisar, knark och två sluddrande pundare. Det var mitt första besök i Sveriges storstad nr. 1.


Jag har aldrig förr upplevt något liknande. Det spelade ingen roll att det regnade och var kallt. Jag hade varken tid eller huvud nog att ta emot dessa intryck som kom flygandes mot mig från alla håll. Där var det människor överallt, gator hur som helst och affärer i var vrå. Jag befann mig i en stad med puls.  


Men helgen gick fort, plötsligt var det dags att packa ihop alla intryck och lämna allt detta bakom oss.
När jag åkte igenom staden för en sista gång, nickade jag för mig själv medans jag konstaterade det självklara. En dag kommer Jag leva här.







J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0