Dagen då kyrkan slog besöksrekord

Snart åker jag. Snart bär det av. En sextimmar lång resa skall jag inom loppet av ett par dagar gå tillmötes.


Jag tittar igenom min dators musikutbud. Inte i hopp om att skapa den ultimata spellistan för resan. Nej, jag söker något som framkallar tårar och eftertanke. Något som får en kyrka att fyllas med snyftningar och tunga suckar. En låt som hindrar folk från att skaka av sig sin skeva bild av mig som ett helgon. En låt som får folk att tänka
"Fan J, det var ju något alldeles speciellt med henne".  
Kanske även ett litet "VARFÖR GUD!?! VARFÖR!?!" fort följt av "TA MIG ISTÄLLET!" innan personen i fråga faller ner på mittgången i gråt. Det hade varit något.

Jag har ångest. Jag har alltid vetat att jag skall dö ung, men inte redan. Inte nu. Fan.
Hur som haver, I had a good run.



J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0